Färskpotatis med torkad serranoskinka

Färskpotatis med torkad serranoskinka

Ca 5 små färskpotatisar per person
1 dl hackade soltorkade tomater
½ fetaost
1 ator rödlök, klyftad
1 pkt serranoskinka
Pestovinägrett
Olivolja
Flingsalt
Färsk timjan till garnering

1. Lägg ut skinkskivorna på galler och torka i mitten av ugnen i ca 70-80 grader i 40 minuter.
2. Bryt sönder skinkan i lite mindre bitar när den är torkad och hård.
3. Koka potatisen och blanda ihop med resten av ingredienser och skinkan.

Servera exempelvis grillat kött, grönsaker och tsatsiki till!

Recept och bild är lånat från Hälsofreak!



Kommentarer
Postat av: Emms

Hej hur mår du? =)

2009-03-18 @ 12:33:11
URL: http://konstigaemms.blogg.se/
Postat av: Britt

Hej! Läste din kommentar (även den du la in förra veckan). Visst, du får gärna använda recepten och jag är glad om du länkar till min blogg. Jag har gjort samma sak och länkat till din blogg i min senaste veckomeny :)

2009-03-18 @ 12:45:37
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank