Lax med fetaosttäcke

Ikväll åt jag något jättegott, här kommer receptet...

Lax med fetaosttäcke

600g lax
2 bitar fetaost
2dl créme fraiche
citronpeppar
Saften från ½ pressad citron

1. Skär laxen i 4 bitar (alt. kan man köpa färdiga portionsbitar.) och lägg i en ugnsfast form.
2. Blanda fetaost, créme fraiche, citronpeppar och saften från ½ citron i en skå.
3. Lägg över fetaoströran på laxen.
4. Ställ in den i ugnen (200C) i 30-40min beroende på hur saftig ni vill ha laxen.

Servera med tex. ugnsrostade grönsaker eller en sallad.


Kommentarer
Postat av: e

Hej, ta en titt på min blogg.

Jag har precis blivit klar med min klänning & jag vill veta vad just du tycker om den!

Skriv gärna vad du tycker eller bara ta en titt.

Hoppas din kväll blir fantastisk, kram!

2009-03-28 @ 19:53:54
URL: http://elinanilssoon.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank