Tips till GI:are!

Hejsan!

Jag skulle vilja tipsa alla er GI:are om en sak som är suverän, och gott!

Citronvatten... Detta sänker GI:t i det du äter samt så ger det dig lite extra vitaminer och smak på det du dricker, utan att du får i dig något onödigt socker!

Själv dricker jag aldrig varken läsk, juice eller saft. Utan det som jag häller i mig får bli vanligt kranvatten, mineralvatten, grönt och vitt té, lite kaffe och något glas rött eller vitt vin ibland (torra viner, inte söta!).

Det man dock ska tänka på när man dricker alkohol är att fettförbränningen stannar upp och kroppen koncentrerar sig på att förbränna alkoholen i första hand. Så inte förrens den är ute ur kroppen börjar fettet förbrännas igen.

Här kan ni som går på GI se alla GI-recept.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank