Tortillatårta

Tortillatårta

4 st tortillabröd (tex Old El Paso Soft Flour Tortillas)
2 st kycklingfiléer
1 st gul lök
1/2 stor purjolök
100 g champinjoner
smör att steka i
1,5 msk jalapeños, hackade
1/2 burk Thick´n Chunky Salsa
100 gram philadelphiaost
15 st svarta oliver
1-2 dl riven ost


Sätt ugnen på 225°C. Skär kycklingfiléerna i små tärningar, tärna löken, strimla purjolök och skiva champinjonerna. Stek kycklingen i smör. Tillsätt lök och champinjoner och låt fräsa. Blanda ner jalapeños, salsa och philadelphiaost. Smaka av med lite salt & peppar.

Lägg tortillabröden med fyllning emellan (som en tårta) på en plåt med bakplåtspapper. Täck även det översta lagret med fyllning. Garnera med oliver och strö osten över. Gratinera ca 15 min i ugnen tills tårtan blivit genomvarm och osten fått fin färg.


Recept och bild lånad från matplatsen.org.


Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Åh vad gott det ser ut!

2009-03-17 @ 10:16:54
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: Sophy

gooooott!! Det måste jag testa!

2009-03-17 @ 10:20:16
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Lena Svensson

Absolut, bilden har jag tagit på den jag gjorde men receptet hittade jag hos En Smak Av Karin, kan bara säga att det var den godaste äppelkaka jag ätit och den såsen MUMS. Ha en go dag

Kram Lena

2009-03-17 @ 10:57:54
URL: http://www.metrobloggen.se/caromb
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank