Nyförälskade kräftstjärtar

Skaldjur är en favorit hos mig, inte så mycket räkor kanske, men kräftor och hummer kan jag inte få nog av!

Nyförälskade kräftstjärtar

ca 200 g kräftstjärtar, frysta eller i lag
200 g färska champinjoner
smör
2 dl Arla Köket crème fraiche gourmet, bearnaise
1 pressad vitlöksklyfta
ev 1 msk cognac

1. Tina kräftstjärtarna.
2. Skiva svampen.
3. Fräs svampen i smör i en stekpanna några minuter.
4. Rör ner crème fraiche och 1/2 dl vatten.
5. Koka ihop ca 1 min.
6. Smaksätt med vitlök och ev cognac.
7. Blanda ner kräftstjärtarna och låt allt bli varmt.

Servera med färsk pasta, körsbärstomater och sallad.

Kommentarer
Postat av: Emma

Oh, det där måste jag skriva ner så jag kan prova det här hemma :)

2009-03-12 @ 10:02:55
URL: http://emmacandell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okidoki, det skall jag tänka på.

2009-03-12 @ 11:52:20
URL: http://www.purplerain.devote.se
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank