Honungsgrilljerade Revbensspjäll

Nu har jag haft en hel del påskrecept här på Love for Food, vilket jag kommer fortsätta ha under hela påsken, men jag lovar att inte glömma bort de vanliga recepten!

Honungsgrilljerade Revbensspjäll

ca 1 kg revbensspjäll (tex. nöt)
1 klick smör
ca ½ l vatten
1 msk kalvbuljong
1 msk soya
Salt & peppar

Till skysåsen :
½ dl matlagningsgrädde
Maizenamjöl till redning


Före grilljering i ugnen :
Pensla med 1 msk honung utrört i ½ dl vatten
Krydda med grillkrydda


Gör så här
Smält smöret i en stor gryta. Lägg ner revbensspjället helt eller i delar, stek på bägge sidor på hög värme tills de fått fin färg, häll på vatten så det knappt täcker revbenen. Tillsätt kalvfonden, soya, salt & peppar. Låt brässera ca 45 min. Lägg över revbenen i en ugnsfast form och sätt ugnen på grill 225 grader. Pensla revbenen med lite honung utrört i vatten & krydda revbenen rikligt med grillkrydda. Grilla i ugnen ca 15 min tills de fått fin grillyta! Servera med klassiskt potatismos eller som här ovan, kokt potatis, grönsaker & sås gjord på stekskyn från grytan. Spara skyn som du först stekte revbenspjällen i, red av med maizena och smaka av med salt & peppar, och tillsätt ev. lite matlagningsgrädde.

Bild och recept är lånat från Kryddburken!


Kommentarer
Postat av: jossan

hejhej! ^^ vilken söt blogg!! :) kommentera gärna mitt inlägg "so yesterday" och säg säg om mina bilder är fina och om det är trist väder hos dig också idag!? :),då skulle du göra mig jätte glad! :D

kram

2009-04-05 @ 14:06:35
URL: http://ligon.blogg.se/
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank