Frukosttips alá GI

Frukosttips!

Jag går som ni kanske vet på GI, då ska man vara försiktig med hur mycket frukt man äter, men man får ändå inte glömma att frukt är nyttigt och nödvändigt för vår kropp!
Men något annat som också är väldigt nyttigt, och som innehåller mycket vitaminer osv. är bär, och det är mycket bättre inom GI.
Så den senaste veckan har jag börjat varje dag med en smoothie gjord på blåbär (som sänker GI:t), hallon, björnbär och röda vinbär och 2dl naturell yoghurt. Otroligt gott, nyttigt och mättande!

Denna bärblandning som jag använde köper jag fryst på konsum och det är Coops egna märke, med andra ord är det inte överdrivet dyrt heller!



Så om ni GIare vill ha ett litet break från alla ägg man smäller i sig till frukost så är detta suveränt!

Mer om bär och GI kan ni läsa här.


Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank