Ugnsstekt kyckling

Kyckling är något som har blivit mer och mer populärt att ha på middagsbordet, vilket jag är överlyckligt för. Jag älskar nämligen kyckling!

Något som brukar vara standard hemma hos mig på lunchen som både är enkelt, nyttigt och underbart gott (+ att det blir inte mycket disk, och det är något iaf jag uppskattar ;)) är ugnsstekt kyckling med en god sallad till.

Exempel på några kryddningar som är goda till kycklingen...

1. Paprikapulver och vitlökspulver.
2. Santa Marias chili explosion
3. Curry och vitlökspulver

Gör såhär...

1. tina en kycklingilé och dela den i tre delar.
2. Lägg den i en ugnsfast form, ringla lite lytande smör över och krydda med några goda kryddor.
3. In i ugnen på 175C i 30min.
4. Medan kycklingen är i ugnen ordnar du en god sallad.

OBS. Innan du serverar kycklingen så skär alltid ett snitt i mitten på den tjockaste biten för att se så den verkligen är färdig!



Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0

Bloggtoppen.se Denna blogg är listad bland Sveriges bästa bloggar
Blogglista.se
BlogRankers.com
MediaCreeper
Creeper
Top Affärsverksamhet bloggar

Blogg Topplista
Nätets bästa sajter!
Butiksoppet.se topplista
Startblogg.se

Matbloggstoppen
Check PageRank